TAGNAK JELENTKEZEM!

2025.06.16.

Az első benyomás számít - Pékség kialakítás

Híreink

pékség berendezése

5+1 tipp, hogy a vendégeket vonzza már az első pillanatban

A pékség kialakítás nem csak a látványról szól – hanem arról, milyen érzést kelt a tér azokban, akik belépnek.

A levegőben friss kenyér illata, a pultban ropogós croissant-ok, és egy olyan enteriőr, ahol az ember önkéntelenül is megáll egy percre. Már nem csak kenyeret jöttél venni – élményt kaptál.

De hogyan jutunk el eddig az érzésig?

A válasz a tértervezésben rejlik. Egy pékség enteriőrje sokkal több, mint esztétikai kérdés. Tudat alatt hat ránk, befolyásolja, hogy szívesen visszatérünk-e, vagy már az ajtóból visszafordulunk.

1. A színek hatalma – melegség, frissesség, bizalom

A natúr, földszínek – bézs, krém, barna árnyalatai – otthonosságot sugallnak, és összekapcsolják a vendéget a kenyér természetes, kézműves jellegével. A világos árnyalatok frissességet közvetítenek, míg a meleg tónusok étvágygerjesztő hatásúak. A túlságosan hideg vagy steril hatású színek viszont eltávolíthatják a vásárlót az élménytől.

2. Anyaghasználat – a kézzel készült érzés nyoma

A fa, a természetes kő, a kovácsoltvas vagy a rusztikus csempék mind hozzájárulhatnak ahhoz az érzéshez, hogy amit itt vásárolunk, az valódi, gondossággal készült. Egy jól megválasztott anyag nemcsak tartós, hanem mesél is – az elköteleződésről, a minőségről, a hagyományról.

3. A világítás, ami vezeti a tekintetet

A fények szerepe sokkal fontosabb, mint elsőre gondolnánk. Egy jól megvilágított pult, meleg fényekkel kiemelt termékek szinte megszólítják a vendéget. A rejtett világítás vagy a különböző fényzónák kialakítása segíthet az irányított vásárlásban is – anélkül, hogy bárki kényszerítve érezné magát.

4. Az illatok

Nincs is annál hívogatóbb, mint a friss péksütemény illata. De fontos, hogy ne nyomják el ezt az élményt mesterséges illatosítók vagy nem megfelelő szellőzés. Az illatnak „dolga van” – emlékeket idéz, otthonosságot teremt, és tudat alatt cselekvésre ösztönöz.

5. Az elrendezés – áramlás és döntéskönnyítés - pékség kialakítás

Egy jól szervezett tér segíti a természetes áramlást: a vendég tudja, merre menjen, mit nézzen meg, hol fizethet. Az impulzusvásárlás szinte észrevétlenül történik meg, ha az elrendezés ösztönzi: például a pult előtti sorban állva még észreveszünk egy kis aprósüteményt vagy különleges kenyeret.

+1. Hangulatfokozók a különleges élményért

Zene: A háttérzene szinte észrevétlenül teremt hangulatot. Nyugodt reggelek, energikus délelőttök – a zene lehetőséget ad a napi ritmus követésére.

Egyediség: Legyen valami, ami csak rád, az üzletedre jellemző – egy különleges dekoráció, egy ikonikus motívum, kézzel írott menütáblák, színvilág.

Vonzó látvány a portálon: Már az utcáról is csábítson be a tér. Nagy átlátszó üvegfelületeken keresztül betekinthetünk az üzletbe – látszik a mozgás, a friss áru, a barátságos kiszolgálás.

Látványkonyha vagy például friss narancsfacsarás a vendégek szeme előtt – ezek az apró látható mozzanatok fokozzák a bizalmat és növelik az élményt. Szinte neked is lenne kedved beállni.

Szelfi sarok: Egy jól kialakított, fotózható helyszín, extra fotellel, hintával, ahonnan a vendég emléket vihet haza – és reklámot ad neked a közösségi médiában.

Monitor a falon: egy hangulatosan beillesztett kijelzőn futó inspiráló képek, friss kínálat, vagy épp a “pékpillanatok” bemutatása még jobban bevonja a látogatót az élménybe.

A vásárlók nem csak terméket keresnek – hanem érzést, hangulatot, emléket. Egy pékség, amely figyelmet fordít a belső terek kialakítására, nem csupán kiszolgál, hanem élményt nyújt. És ezért az élményért tér vissza a vendég újra meg újra.

Szerző: Ferenczi Éva, lakberendező

Lakberendezők Országos Szövetsége Társelnöke

Hírlevél tagoknak

Hírlevél Érdeklődőknek

Szeretne hirdetni a Pékmester lapban?

Vállalata híreit országos szinten juttatjuk el a megfelelő célcsoporthoz. Kattintson a részletekért!
usercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram